Van de kleine bedrijven is 75% niet tevreden over hun bedrijfsresultaat. Gebrek aan tijd en kennis van marketing zijn de belangrijkste redenen waardoor de groei stagneert. Dit is een van de resultaten uit een onderzoek van We Love Communities onder bijna dertienhonderd kleine ondernemers.
“Dat zoveel kleine bedrijven ontevreden zijn over het resultaat van hun bedrijf, heeft me laten schrikken,” zegt Maartje Blijleven, oprichter van het bedrijf We Love Communities en digital community expert. Om de groei te bevorderen en de stilstand te doorbreken organiseerde Blijleven van 6 tot 9 september de gratis challenge ‘Boost je online community’.
Uit het onderzoek van We Love Communities zijn nieuwe inzichten in ondernemerschap te lezen:
- Van de kleine bedrijven is 75% ontevreden met het resultaat, 54% vindt het zelfs onvoldoende;
- Een derde van de respondenten zegt niet over de juiste kennis te beschikken om met effectieve marketing om hun bedrijf te laten groeien. De meeste ondernemers hebben geen tijd om hun kennis bij te spijkeren;
- De deelnemers aan het onderzoek geven aan dat zij een community willen opzetten om zo betere resultaten te bereiken op het gebied van klanten, omzet en zichtbaarheid;
- Een derde van de ondervraagden heeft een online community wat 11% van de klanten oplevert; 60% wil weten hoe zij een online community kunnen creëren en laten groeien.
Een gemiste kans
Maartje Blijleven, oprichter van We Love Communities, zegt geschrokken te zijn van de resultaten. Met name dat ondernemers het aan kennis ontbreekt om zichtbaar te zijn bij hun klanten en prospects. Datzelfde geldt voor het feit dat ondernemers geen tijd hebben om die informatie tot zich te nemen. “Dan kun je als ondernemer niet groeien in je ondernemerschap en met je bedrijf,” zegt Blijleven. “Dat is een gemiste kans en ik wil daar verandering in brengen. Daarom organiseerde ik de challenge ‘Boost je online community’ van 6 tot 9 september.” In de challenge leren ondernemers hoe ze zichtbaarder worden en daarop kunnen vertrouwen om continu nieuwe klanten te krijgen. Het is een optimale kans om meer kennis te krijgen om doelen te realiseren.
Over Maartje Blijleven
Maartje Blijleven is #1 Managementboek bestsellerauteur en keynote spreker. Ze heeft de afgelopen 20 jaar haar sporen verdiend als digital community manager bij bedrijven als KLM, Endemol, Facebook en honderden andere ondernemers. Maartje Blijleven en haar bedrijf We Love Communities begeleiden ondernemers die hun bedrijf een boost willen geven.